Wednesday, July 20, 2016

De ce am renuntat sa ma mai machiez ca in tutorialele de pe YouTube

Buna fetelor,

Nu de mult am terminat primul curs de Make-up Incepatori de la DalesGo. In ultimul an, cel putin, am urmarit sute de tutoriale pe YouTube cu machiaje care mai de care mai frumoase. Mult timp, vedeam un machiaj frumos si ma apucam imediat sa il reproduc pe mine. Am invatat si lucruri bune si lucruri mai putin bune insa a venit momentul sa ma reintorc la ce faceam eu cel mai bine inainte de toata nebunia asta cu make-up. Inca ma mai uit la tutoriale insa am invatat sa privesc dincolo de ce vrea persoana respectiva sa transmita.



Haideti sa va spun de ce am renuntat sa mai reproduc machiajele de pe YouTube.

In primul rand pentru ca avem fizionomii diferite si forme ale ochilor diferite si nu ni se potrivesc toate machiajele, chiar daca avem impresia pe moment ca ne sta bine. Acum de cand am revenit la machiaje mai simple, credeti-ma ca arat mult mai bine decat inainte si ceilalti chiar observa diferenta.

Apoi trebuie sa ne gandim si cu ce ocazie facem un machiaj, pentru ca daca tipa in tutorial face un Smokey Eyes si ne facem si noi si apoi plecam la serviciu sau scoala, chiar nu pica bine deloc. Inainte chiar nu ma gandeam daca e ok machiajul respectiv pentru zi sau nu. Ma uitam, il reproduceam si apoi plecam pe unde aveam treaba. Ganditi-va doar cum ar fi sa mergi in parc cu Smokey Eyes. Parca nu prea merge nu?

Atunci cand filmezi un tutorial sau pozezi un machiaj, machiajul trebuie facut mult mai "colorat" decat in realitate astfel incat sa se vada in poze. Cand reproduceam machiaje, la lumina zilei mai ales, culorile se vedeau foarte puternic. Nu tot timpul poti iesi din casa cu un machiaj facut pentru poze sau filmare.

Atunci cand filmeaza, persoanele respective editeaza filmul inainte de a-l posta pe YouTube. Si chiar daca aveti impresia ca le iese perfect si din prima si wow ce minunat este, nu e chiar asa. Poate s-au chinuit 3 ore sa isi faca o linie de eyeliner perfecta. Nu credeti tot ce vedeti. Am vazut ca fetele incearca tot feluri de trucuri (gen isi fac linie de eyeliner cu ruj). De dragul tutorialului e dragut, insa nu iti poti da cu un produs uleios la ochi si sa pleci de acasa fiindca o sa se intinda pe toata fata.

Eyeliner-ul nu este totul. Vad in mai toate tutorialele linia de eyeliner. Ei bine este frumos, nu am ce spune insa la fel de frumos este sa conturezi ochiul si cu fard sau creion care blenduit arata mai bine decat o linie tehnica si dreapta. De exemplu decat sa faci un contur unei pleoape ridate cu eyeliner (care niciodata nu va arata ca o linie perfect dreapta) mai bine faci din creion sau fard. Din pacate eu mi-am dat seama dupa ce am facut asta... insa acum stiu.

Less is more. Dupa cum scriam mai sus, machiajele mai simple, potrivite formei ochiului sunt mult mai reusite decat orice fel de "machiaj sofisticat" pe care il fac fetele pe YouTube.
Machiaj monocromatic
In imaginea de mai sus, port un machiaj monocromatic (o singura culoare pe pleoape), nude, si fara niciun un fel de contur la ochi. Se vede mult mai bine decat toate nebuniile de machiaje de pe YouTube pe care le tot faceam (majoritatea la fel).


In concluzie a fost frumos cat m-am jucat cu tot felul de machiaje, insa acum am revenit la ceea ce se vede bine si imi pune in valoare fizionomia si forma ochilor.