Friday, July 22, 2016

Cand ingrijirea corecta a tenului nu ne scapa de probleme

Buna fetelor,

De cand mă știu am avut un ten curat și luminos. La pubertate cand toate prietenele mele se plangeau ca au cosuri, eu ma bucuram ca nu am astfel de probleme.

Atunci nu prea imi dadeam seama de cat de norocoasa sunt pentru ca nici nu imi ingrijeam foarte bine tenul. Nici nu stiam ce inseamna asta. 

Ei bine, lucrurile s-au schimbat de atunci si nu in cel mai bun mod cu putinta. Cand ai acnee la 16 ani parca e normal, insa cand ai la 30 ani incepi sa pui niste intrebari. 


Rutina mea zilnica de îngrijire consta în demachiere dimineata și seara. După demachiere aplic tot timpul lotiune tonica pentru a-mi echilibra ph-ul pielii și apoi hidratez. Asta se intampla de cativa ani incoace deci nu lipsa demachierii si a curatarii tenului a fost problema mea. Oricat de multa grija am avut de tenul meu, si folosind doar produse specifice tipului meu de ten, ei bine tot am experimentat in ultimii ani perioade in care am avut acnee.

Daca curatarea si ingrijirea tenului nu este problema, atunci care este? 

Am inceput sa ma documentez si am aflat ca sunt tot feluri de lucruri care cauzeaza acneea, incepand de la un mod de viata defectuos pana la dezechilibre hormonale.  

Astfel am devenit constienta de cum functioneaza corpul meu, ce-i place si ce nu, ce-i face bine si ce nu. Punctul meu de vedere este ca atunci cand se intampla ceva in corp, acesta de fapt imi spune ca e o problema pe care trebuie sa o rezolv.  


Ce putem sa facem cand problemele tenului nu dispar?

  • Pe cat posibil sa renuntam la zaharul procesat si faina alba. Eu am vazut imbunatatiri in sensul ca o pustula dureroasa s-a vindecat mai repede decat in mod normal. Am scapat de acnee cu asta? Nu in totalitate insa starea s-a imbunatatit. Mananc din cand in cand o prajitura cand imi e pofta insa am scazut considerabil consumul.
  • Mai multe salate si legume verzi. Acestea ne ajuta sa ne detoxifiem corpul si sa eliminam din limfa majoritatea toxinelor. La fel, nu mi s-a vindecat acneea insa s-a imbunatatit situatia
  • Faceti analize hormonale. Cred ca asta e cauza nr 1 pentru care femeile sufera de acest efect numit acnee.Am tot auzit de la diferite prietene care aveau acnee ca ba au aflat ca au ovare polichistice, ba endometrioza, ba altceva care are legatura cu asta. Dezechilibrele hormonale afecteaza nu numai organele genitale, dar si viata sociala si stima de sine, prin acnee. In cazul meu, acestea au fost de vina pentru acneea mea din ultimii ani. Am fost la endocrinolog si mi-a prescris un set de analize. Acum urmez un tratament naturist care mi-a rezolvat toate problemele si am un ten super curat fara pic de acnee. Intradevar ca in cazul tuturor tratamentelor naturiste efectele nu se vad de pe o zi pe alta ci dupa o perioada. In cazul meu aceasta perioada a fost de apx 2-3 luni. Daca va ganditi ca mergeti la ginecolog si va rezolva problema...mai ganditi-va. Puteti merge la ginecolog dupa ce aveti rezultatele analizelor si pentru a gandi impreuna o strategie de rezolvare a problemei. Medicii ginecologi din pacate, fara analize de niciun fel, prescriu anticonceptiale pe banda rulanta. La unele persoane functioneaza, la unele nu. Incercati mai bine sa aflati care este cauza decat sa tratati ceva cu ceva care credeti ca ar functiona. 
  • Beti zilnic suficienta apa. Un corp hidratat functioneaza altfel decat unul nehidratat supus si schimbarilor de mediu din ultima vreme.
O data cu schimbarea stilului de viata dar si a tratamentului naturist care imi ajuta sistemul endocrin, ma bucur de o piele curata, luminoasa, hidratata si frumoasa. De cand nu prea mai mananc zahar procesat am si slabit cateva kilograme. Daca vi se pare greu de indurat incercati sa mancati mai multe fructe mai ales ca e vara si avem din belsug. 


Acneea este o problema cu care multe persoane se lupta zi de zi si care lasa urme de toate felurile. Constientizarea si tratarea cauzei este primul pas pentru o viata mai frumoasa. Ascultati-va intuitia, documentati-va si gasiti solutii care sa functioneze pentru voi.