Tuesday, June 7, 2016

Ingrijirea tenului gras

Buna fetelor /hihi

Ce mai faceti? Cum va bucurati de inceputul verii?

Eu ma bucur foarte tare de vremea calduroasa...inainte sa ma injurati sa stiti ca mie imi place mai mult caldura decat frigul, deci nu ma plang de asta :).

Astazi m-am gandit sa va scriu despre ingrijirea tenului gras pentru ca aud tot timpul o multime de fete/femei care au tenul gras si nu stiu cum sa il ingrijeasca.  Si pentru ca eu nu am ten gras insa am ten mixt, am tot cautat solutii pentru zona T unde luceste si daca folosesc fond de ten si pudra.

Hai sa vedem care sunt miturile pe care femeile le au despre tenul gras si cum putem de fapt sa ingrijim corect tenul gras.

Mitul 1:
Tenul gras poate fi curatat cu solutii pe baza de alcool care usuca tenul. A curata tenul cu produse pe baza de alcool nu va face decat sa deshidrateze si mai tare tenul, sa il irite si sa il sensibilizeze si prin urmare pielea va simti nevoia sa elibereze o cantitate si mai mare de sebum. Deci este un NO NO.

Mitul 2:
Crema de fata creste producerea de sebum. Foarte gresit. Tenul care produce sebum mult, este un ten deschidratat, astfel ca are nevoie de hidratare ca sa nu mai simta nevoia sa compenseze acea deshidratate prin secretia de sebum.

Mitul 3:
Nu se poate face nimic pentru a controla secretia de sebum. Gresit. Tenul gras se poate tine sub control la fel de bine ca orice alt tip de ten.

Cum stii daca ai ten gras sau nu?
Pai cantitatea de ulei de la nivelul fetei este destul de mare si porii sunt mariti. Asta ar trebui sa te ajute sa identifici :).

Ce produse sa folosesti pentru tenul gras?
- Foloseste intotdeauna o lotiune tonica, dupa demachiere, pentru a rebalansa PH-ul pielii.
- Foloseste o crema hidratanta specifica tenului gras - crema pe baza de apa, NU de ulei
- Foloeste fonduri de ten pe baza de apa
- Foloseste pudra matifianta peste fondul de ten. Asta va ajuta fondul de ten sa reziste pe fata mai mult timp si pielea sa nu arate lucioasa.

Atentie fetelor, daca aveti un ten gras deshidratat, orice fel de baza de machiaj matifianta, fond de ten, pudra matifianta ați folosi, tenul tot va produce sebum in exces. Deci beti mai multa apa si hidratati-va fata cu crema potrivita inainte de machiaj.

Voi ce ritual de ingrijire pentru tenul gras aveti?

Va puuup

xoxo /bye