Friday, August 28, 2015

Demachierea

Asa cum va povesteam in articolul despre ingrijirea tenului, azi va scriu despre demachiere. Probabil va intrebati de ce tot aleg subiecte din astea legate de ingrijire:). Ei bine, pentru ca intotdeauna am avut impresia ca imi ingrijesc tenul si ca stiu sa ma demachiez si nu a fost chiar asa.

Cand am inceput sa ma documentez despre make-up, ingrijire si mentinerea unui ten sanatos si curat am ramas surprinsa sa aflu ca faceam de fapt doar o parte din ceea ce inseamna demachiere.
Am mai fost pe la cateva tratamente din astea de fata (eu neavand probleme cu tenul, nu am considerat sa am nevoie de mai multe) si acolo intradevar imi curatau tenul in profunzime. Se simtea improspatat si curat. Totusi mi se parea o prea mare bataie de cap sa fac asta in fiecare zi. Ma intrebam atunci: cum ar fi sa fie tenul meu asa, in fiecare zi? Si am aflat si am si inceput sa fac asta (da, in fiecare zi).

Sa revenim la demachiere. Exista mai multe produse pentru demachiat care indeplinesc cate o functie importanta pentru piele. In cele ce urmeaza o sa va povestesc ritualul meu de demachiat (dar si ce rol au produsele pe care le folosesc) din fiecare seara si dimineata (dureaza maxim 10 minute seara si 5 minute dimineata) care mi-a schimbat pielea, a intinerit-o si nu imi mai apar bazaconii pe care sa trebuiasca sa le ascund cu corector sau fond de ten :). Inainte de a continua cu pasii de demachiere corecta a tenului, vreau sa va spun ca datorita faptului ca am tenul mixt (vezi articolul despre ingrijirea tenului) am ales sa folosesc numai produse fara ulei, speciale pentru acest tip de ten.

sursa: www.123rf.com

Primul pas o reprezinta demachierea ochilor. Nu toate lotiunile demachiante sunt pentru ochi. Exista unele lotiuni (creme, uleiuri, geluri) demachiante doar pentru fata, sau ochi si buze sau pentru toata fata (incluzand ochii si buzele). E bine sa vedeti ce scrie pe ele inainte de a le cumpara. Cum demachiam ochii ca sa fie cat mai putin stresant pentru ei? Eu folosesc un demachiant lichid pentru machiaj waterproof, imbib bine un disc in demachiant si il tin pe ochi (ochiul inchis bineinteles) in jur de 30 sec - 1 min. Dupa asta cea mai mare parte din machiajul ochiului este curatat deja. Poti sterge in continuare de sus in jos (pentru a curata rimelul) insa nu freca. Asta nu o sa curete mai repede sau mai bine ci doar iti va irita ochiul. Impatureste discul demachiant in doua si curata usor linia genelor (atat pleoapa superioara cat si cea inferioara). Daca nu te dai cu eyeliner sau creion, e posibil ca acest pas sa nu fie absolut necesar.

Pasul 2: dupa ce am curatat bine ochii (fara sa intindem machiajul pe toata fata) demachiem fata pentru a lua mare parte din fondul de ten si particulele de praf din timpul zilei. Eu folosesc o apa micelara care isi face foarte bine treaba. Cu un disc imbibat bine in apa micelara (dar fara sa curga pe mine) imi sterg usor fata.

Pasul 3: curata fata cu un gel de curatat. Asta iti va ajuta tenul sa indeparteze impuritatile si va curata tenul mai in profunzime. Cum folosesti gelul? Iti umezesti fata, iti pui un pic in palma si te speli pe fata cum te-ai spala cu un sapun. Apoi clatesti bine fata si o stergi pe un prosop de fata sau un prosop de hartie pentru a indeparta apa in exces. Curatand porii in profunzime te asiguri ca nu lasi nimic care ar putea crea neplaceri pielii (cosuri, acnee, bube). Poti elimina pasul 2 daca ai un cleanser bun.

Pasul 4: Foloseste o lotiune tonica (un toner) special pentru tipul tau de piele. Lotiunea tonica are rolul de "limpezire", de eliminare a resturilor ramase. Uneori daca folosesti un gel/lapte demachiant, ramane o pelicula pe piele care se poate curata cu ajutorul lotiunii tonice. In plus, lotiunea tonica stimuleaza, reimprospateaza si hidrateaza tenul. Lotiunea tonica se foloseste atat seara cat si dimineata, pentru a indeparta excesul de sebum produs in timpul noptii, si se utilizeaza inaintea cremei de zi. Seara se utilieaza doar dupa demachiere. Cum o folosesti? Pui lotiune tonica pe un disc si stergi usor fata. Daca discul ramane curat, fata ta este curatata bine. Daca mai prezinta machiaj, inseamna ca nu e tocmai curata. Incearca sa o mai cureti o data. Eu folosesc exact pasii de mai sus si nu a fost niciodata nevoie de re-curatare.
Beneficiul major al lotiunii tonice este ca reface ph-ul pielii.

Pasul 5: Aplicarea cremei de hidratare potrivita tipului de ten.

Demachierea tenului se face de doua ori pe zi, atat dimineata cat si seara. Cu cat il vom curata si vom tine cont de nevoile tenului nostru, cu atat il vom aveam proaspat, tanar si curat intreaga zi. Si daca nu ma crezi pe cuvant, incearca sa faci asta pentru cateva zile. Produsele pe care le-am mentionat nu sunt batute in cuie (iti poti cumpara un demachiant care curata toata fata, poti folosi servetele demachiante, doar gel de curatare pentru fata). Cel mai bine este sa vezi ce functioneaza pentru tine.

Anunta-ma cum a fost experimentul intr-un comentariu mai jos :).

Daca crezi ca acest articol ar fi util si pentru prietenele tale, da un share :).