Friday, October 23, 2015

Care sunt pensulele de machiaj de care am nevoie pentru un look superb

Un machiaj impecabil incepe intotdeauna cu instrumentele potrivite. Si pentru ca pensulele fac o mare diferenta cand vorbim despre machiaj, mai jos am ales cateva dintre acestea, pentru a va spune ce, cand si unde se folosesc. 

Cand am inceput sa citesc carti de make-up, mi-a atras atentia ceva ce toti autorii o spun: pensulele de machiaj fac cam 70% din treaba make-up artistului. Mi s-a parut un pic ciudat chestia asta fiindca ma gandeam ca viziunea si alegerea produselor e a make-up artistului si el face toata treaba. Ei bine, el face toata treaba, doar ca ajutat de pensule, machiajul devine mult mai usor de facut. Clar mi-am reconsiderat pozitia fata de pensule si le acord mult mai mult credit :). 

Intodeauna mi-a placut sa ma machiez si sa folosesc culorile si fardurile care sa ma puna in evidenta. Niciodata, pana anul asta, nu mi-am dat seama cat de importante sunt de fapt pensule. Fetelor va spun ca, fac o mare diferenta. 

Primele pensule luate au fost (nu stiam prea bine ce fac fiecare in parte insa am tinut totul destul de simplu): o pensula pentru ochi de blending si una pentru fard (Essence), o pensula pentru eyeliner (am primit-o cu tusul gel de la Rimmel) si mai aveam o pensula de fond de ten de la Avon care totusi nu imi placea cum aplica. Cred ca am mai avut vreo doua-trei in plus, insa parca a trecut asa mult de atunci ca am si uitat :). 

In vara mi-am cumparat primele pensule pro de la Sigma. Dupa ce m-am uitat la tutoriale pe youtube, am citit tot felul de review-uri despre ele, am intors-o pe o parte si pe alta, am ales sa le comand. Cum in Romania nu se prea gasesc, am facut comanda direct la ei, in US, unde am avut totusi transport gratuit. Pretul lor a fost 179 dolari insa am mai platit la posta TVA de 180 lei si o taxa de 80 lei. Pot doar sa va spun ca pensulele merita toti banii. Sunt mega incantata de ele si chiar au schimbat foarte mult machiajul pe care il fac acum versus cel dinaintea lor. Parca orice machiaj as incerca sa replic de pe net, imi si reuseste datorita pensulelor.

Mai jos puteti vedea setul achizitionat de la Sigma. Sunt superbe si pur si simplu le ador <3. Intre timp am mai cumparat pensule minunate si de la Real Techniques (Expert Face brush pe care am folosit-o pentru fond de ten), Melkior (Perie rotunda pentru gene - cand machiez alte persoane, si pensula mica pentru fard de ochi) si Sephora (Pensula pentru ruj, Pensula Precision Eyeliner si Pensula pentru aplicarea fardurilor crema). Nu cred ca trebuie sa va mai mentionez cat de minunate sunt si aceste pensule pe care le folosesc zilnic. Declar oficial ca sunt mare fan al pensulelor de make-up :). 



Daca totusi va ganditi ca nu o sa dati atatia bani pe niste pensule, sa stiti ca gasiti si variante mai ieftine, in Romania. Ce-i drept eu nu le-am incercat, insa daca dati un search pe Google o sa vedeti tot felul de review-uri despre ele. Unele dintre acestea sunt ELF, ECO TOOLS, etc.

Inainte sa va povestesc despre fiecare tip de pensula, vreau sa va spun ca exista doua tipuri de pensule: 
  • Pensule confectionate din par natural (capra, veverita, ponei etc) - sunt foarte moi si asigura o amestecare mai buna si o aplicare naturala. Functioneaza cel mai bine pentru produsele pe baza de pudra (produse uscate) - pudra, blush, fard de ochi.
  • Pensule confectionate din par sintetic - sunt cea mai buna alegere cand folosim produse cremoase, cum ar fi: fondul de ten, corectorul, eyeliner gel si rujuri. De obicei sunt mai tari decat parul natural astfel incat ofera un control mai mare si o aplicare mai precisa. 


 Si sa revenim totusi la scopul articolului: care sunt pensulele de care am nevoie pentru un machiaj?

Pensulele pentru fond de ten:

Pensulele pentru fond de ten sunt de mai multe tipuri si ofera un alt finish fiecare. Ideea e ca trebuie sa le testati sa vedeti care va place cel mai mult. Cum va dati seama? Pai, puteti testa modele mai ieftine, sau mergeti in magazine si le testati si vedeti care va place cel mai mult la modul in care aplica produsul, care consuma cel mai mult produs, ce finish lasa fiecare pe fata. Mai jos am pus cateva imagini cu pensulele de machiaj. Cu toate ca pensula plata (prima)  e printre cele mai cunoscute, mie nu prea imi place cum aplica fondul de ten si cum arata dupa aplicare. Eu personal prefer pensulele Kabuki. Totusi in ultima vreme am aplicat descoperit ceva fantastic pentru aplicarea fondului de ten si a corectorului (produse cremoase) care se numeste Beauty Blender (voi reveni cu un review despre acest produs minune ).


Pensulele pentru pudra si blush:

Pensulele pentru blush trebuie sa fie suficient de mari cat sa acopere marul obrazului. Perii ar trebui sa fie moi, din par natural cu margini curbate si tesite. 

Pensulele pentru pudra au capatul rotunjit, sunt foarte dense si pufoase. Pot fi folosite atat pentru pudra pulbere cat si pentru pudra compacta.


Pensulele pentru ochi:

Pensulele pentru ochi sunt de mai multe feluri. Ce sa folosesti si unde, vezi mai jos: 
  • Pensulele pentru fardul de ochi: pensula pentru aplicarea fardului de pleoaple este de obicei plata, asta pentru a lua produsul si a-l dispersa uniform pe ploapa. 
  • Pensula de blending sau amestecare: este pufoasa, rotunda si perfecta pentru aplicarea fardului pe arcada sau in pliul ochiului.
  • Pensula unghiulara: este mica, subtire, este taiata unghiular si are perii fermi. Se foloseste pentru a acoperi spatiile goale din sprancene sau se foloseste pentru a trasa eyelinerul gel sau fardul de ochi daca dorim sa trasam linii fine si bine definite.

  • Pensulele pentru eyeliner: sunt folosite pentru aplicarea fina si definita a tusului pe ochi. Daca ati vazut tot timpul fete cu un tus la ochi impecabil, ei bine, mult din ce au de facut e facut cu ajutorul pensulelor. Nu mai pun aici si pensula unghiulara care e minunata pentru aplicarea tusului pentru ca deja am mentionat-o mai sus. Eu de curand am descoperit ultima pensula din cele din imaginea de mai jos, si m-a fascinat pur si simplu. Eyelinerul nu a fost niciodata atat de simplu de aplicat. Incercati-o si sigur o sa aveti rezultate :). 

Pensulele pentru buze: se folosesc pentru culori puternice ale rujului pentru a-l estompa si a-l aplica cat mai definit si precis. 




Astea sunt doar o parte din multele pensule care exista in momentul de fata in piata. Sunt suficiente pentru a-ti face un machiaj ca un profesionist si pentru a fi admirata :).

Tu ce pensule de machiaj folosesti? De unde le achizitionezi? Cat de multumita esti de ele? Ce alte pensule ai vrea sa incerci?